Samen sterk staan voor de klant

Onder de naam Bewegingsvisie werken veertien gespecialiseerde orthopedisch instrumentmakers samen. Wat heeft u als cliënt hier aan? Voorzitter Herwin Renshoff legt het uit.

Stel, u komt voor het eerst bij de orthopedisch instrumentmaker. Dat doet u er niet zomaar even tussendoor. U heeft nogal wat meegemaakt op medisch gebied. Beslissingen over bepaalde protheses of hulpstukken wilt u weloverwogen nemen. U verwacht dus nogal wat van de professionaliteit van de instrumentmaker. ‘En dat is onze kracht’, zegt Herwin Renshoff, eigenaar van ProReva, een orthopedisch instrumentmakerij met filialen door Midden-Nederland. ‘Alle leden van Bewegingsvisie zijn zeer professioneel en hebben ruime ervaring. Ze nemen de tijd om de klant goed te adviseren. Wij geven iedereen persoonlijke aandacht en uitgebreide nazorg. Wij bouwen een relatie op met onze klanten.’

Zonder samenwerking onder de paraplu van Bewegingsvisie zou die persoonlijke, ambachtelijke dienstverlening een stuk moeilijker vol te houden zijn. ‘De aangesloten leden zijn allen vrij kleine orthopedisch instrumentmakerijen’, vertelt Renshoff. ‘Het is lastig om in je eentje dingen voor elkaar te krijgen die het beste voor de klant zijn. Vergoedingen voor alle hulpmiddelen bijvoorbeeld. Maar ook afspraken over kwaliteit en leveringsvoorwaarden. De meesten van ons willen doen waar ze goed in zijn: werk op maat bieden aan de klant. Als je daarnaast ook nog contracten met zorgverzekeraars moet sluiten, dan slokt dat veel tijd op die we niet aan ons werk kunnen besteden. Vandaar dat we dat samen in een keer doen. En zo staan we ook sterker in het krachtenveld van de zorg. De klant profiteert daarvan doordat de contracten gunstiger zijn.’

De kracht van de grote getallen werkt ook door in professionaliteit. Samen hebben de veertien leden van Bewegingsvisie meer middelen om zaken op te pakken als ict, communicatie, opleiding en een keurmerk.
Renshoff: ‘We hebben gezamenlijke folders, een goede website. We sparren met elkaar over de laatste ontwikkelingen en kunnen gezamenlijk betere apparatuur inkopen, dan wanneer elk van ons alleen zou werken. De klant profiteert daarvan: u wordt geholpen met de nieuwste techniek, u vindt ons makkelijker en wordt goed geïnformeerd over wat wij u kunnen bieden. Uw belang staat bij ons allen voorop. U krijgt een verwijzing naar de instrumentmaker die u het best kan helpen.’

deel: Email to someoneGoogle+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
MENU