Eddy Hellemond

Hoe ziet de orthopedische wereld er in de toekomst uit? Niemand die het weet, maar bij ProReva hebben ze daarover zeker een visie: breder en completer! Eddy Hellemond, orthopedisch manager bij ProReva, vertelt hoe zij het aanbod uitbreiden met diensten die een nauwe relatie hebben met de orthopedie.

‘We kijken hoe we onze organisatie zo breed mogelijk in de markt kunnen zetten,’ legt Eddy uit wanneer hij wordt gevraagd naar de toekomstvisie van ProReva. ‘Een eerste verkenning heeft geresulteerd in het organiseren van een podologie-spreekuur door een register podoloog. Die behandelt naast specifieke voet- en enkelklachten, ook de rest van het houding- en bewegingsapparaat in relatie met de voet. Met dit spreekuur breiden we het aanbod uit en het past prachtig bij de producten en diensten die we nu al aanbieden.’

Er gebeurt veel binnen de orthopedische branche. Welke rol spelen innovaties binnen ProReva?

‘Wij ervaren heel veel voordeel bij digitaal scannen, printen en corrigeren! Inmiddels hebben we enkele witlichtscanners en 3D-printers waar we al veelvuldig gebruik van maken.’

Kunnen de leden van Bewegingsvisie jullie daarvoor benaderen?

‘Zeker! En dat gebeurt ook al; we maken regelmatig siliconen voorzieningen voor collega-bedrijven. Maar ook op andere fronten delen we graag onze kennis.’

Bijvoorbeeld op het gebied van craniosynosthose

‘Precies! Het is best bijzonder: wij zijn in Nederland de enige partij die deze kinderen behandelen nadat de schedelnaden in het Universitair Medisch Centrum Nijmegen operatief zijn losgemaakt. Bij ProReva hebben we speciaal voor kindjes met craniosynosthose redressiehelmpjes ontwikkeld die ervoor zorgen dat de schedel een mooie groeivorm krijgt.’

ProReva is verder nog gespecialiseerd in zowel arm- als beenprothesen en kinderorthopedie. Er volgt een bevlogen verhaal over hoe er vanuit ProReva een even eenvoudige als innovatieve dop is ontwikkeld om de pin af te dekken van klanten die een osseointegratieprothese hebben. In zijn verhaal weerklinkt de compassie die de voormalig fysiotherapeut nog steeds voelt voor de klanten.

Waar haal jij voldoening uit?

In één volzin antwoordt Eddy: ‘Als alle medewerkers het naar hun zin hebben, als klanten tevreden zijn en als we als ProReva mooie, innovatieve producten afleveren ben ik tevreden!’

Als je naar aanleiding van dit artikel vragen hebt over ProReva, neem dan contact op via het centrale telefoonnummer: 038 – 467 27 20. Heb je een vraag aan Eddy Hellemond, dan kun je hem bereiken op telefoonnummer 06 – 129 235 42 of via e.hellemond@proreva.nl.